Субота
20.04.2024
12:43
Категорії розділу
Розробки уроків [5]
Сценарії, конкурси [3]
Позакласна робота [3]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всьго опитувань: 362
Міні-чат
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика
    Білківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
    Головна » Статьи » Методична допомога вчителям » Розробки уроків

    Урок етики у 6 класі
    Тема. Яка роль моралі  і права в демократичному суспільстві

    Мета: навчальна – навчити  учнів пояснювати поняття «закон», «рівноправність всіх перед законом», висловлювати своє судження  про зв’язок моралі   та законів;
    розвивальна – розвивати вміння учнів висловлювати і аргументувати власні думки;
    виховна – виховувати активну громадянську позицію, повагу до прав людей та готовність виконувати обов’язки, формувати світоглядні позиції через стійку систему мотивації. 

    Обладнання: підручник, дошка, сторінки усного журналу, Конституція України, картки з ситуаціями

    Тип уроку:
    урок засвоєння нових знань

    Форма проведення:  усний журнал

    Очікувані результати

    В кінці уроку учні
    знатимуть:пояснювати поняття «закон», «рівність всіх перед законом»;
    розумітимуть:зв’язок моралі та законів у демократичному суспільстві;
    вмітимуть:коментувати ситуації, пов’язані з відмінністю в дії моральних і правових норм.
       
    Хід уроку
    І. Організація учнів до уроку
    - Учні, наш сьогоднішній урок буде проходити у формі усного журналу. Ми будемо гортати сторінку за сторінкою, дізнаватися про роль моралі і права в демократичному суспільстві. І тільки опрацювавши певну сторінку, ми зможемо переходити до наступної. Отже, почали!
    ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
    -    Першою сторінкою усного журналу є рубрика «У попередньому номері». Щоб перегорнути цю сторінку, нам потрібно виконати наступне завдання
    1.    Вправа «Закінчи речення»
    Справедливими називають такі людські відносини, дії, вчинки, які відповідають…(морально-етичним і правовим нормам демократичного суспільства)
    Кожна людина є…(унікальною і неповторною)
    У сучасному демократичному суспільстві всі люди є… (рівними в правах незалежно від віку, статі, кольору шкіри, зовнішнього вигляду, стану здоров’я, фізичних і духовних можливостей)
    2.    Мотивація навчальної діяльності
    Гра „ Без правил”
    -Зараз ми пограємо! Станьте в три ряди. Кожний ряд становить команду. Перший в колоні є капітаном. (Я даю кожному капітану по олівцю).
    - Гра почалася! (Діти розгублені. Через 30 сек. дивуюся, що діти не вміють грати, потім пояснюю, що вони повинні передавати  олівець у кінець ряду.)
    - Гра почалася! (Швидко зупиняю гру й вимагаю передавати олівці через ліве плече).
    - Знову граємо! ( Знову зупиняю гру й повідомляю переможців).
    Запитання для обговорення
    - Що вам не сподобалося в ході гри?
    - Чому вам здалася гра нечесною?
    - Що треба було змінити, щоб гра пройшла успішно? ( У грі повинні бути правила, вони повинні бути відомі заздалегідь, повинні бути чіткими, ясними. Вони не повинні мінятися в ході гри.)
    - Так, у кожній грі найважливішими є правила, в житті так само, як у грі, є правила.  Вони називаються права і обов’язки, які регулюють всі сторони нашого життя. На законодавчому рівні – це закони. А незнання закону може привести до порушення правових норм.
    ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
    - Наступна сторінка усного журналу «Тема дня»
    - Тема нашого уроку «Яка роль моралі  і права в демократичному суспільстві».  Сьогодні ми  навчимося пояснювати поняття «закон», «рівність усіх перед законом», висловлювати судження про зв’язок моралі і законів та коментувати різні ситуації, пов’язані з мораллю і законом, а також формуватимемо стійку систему мотивації, світоглядних позицій, та культури життя (Запис теми уроку у зошити).
    IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
    -    Гортаємо наш усний журнал. Наступна сторінка «Як співвідносяться мораль і право»
    1.    Читання індійської казки «Як миші з’їли залізо» (підручник,с.164).
    2.    Бесіда за прочитаним:
    -    Про що йдеться в казці?
    -    Чому між героями виник конфлікт?
    -    Які моральні правила вони порушили?
    -    Чому герої не змогли домовитись між собою на основі моральних правил?
    -    Чому люди  порадили їм звернутися до судді?
    3.    Пояснення вчителя з елементами бесіди
    - Пригадаємо з попередніх уроків, що таке мораль?
    - Так, моральні норми, що існують у суспільстві, врегульовують життя, вчинки людей, зобов’язують їх діяти так, щоб не зашкодити тим, хто довкола них. А чи є у державах установи чи організації, які стежать за дотриманням моральних норм? (Ні).
    - Тому для захисту прав та інтересів окремих людей і всього суспільства було запроваджено правові норми. Це суспільні загальнообов’язкові найважливіші та найнеобхідніші правила поведінки людей, які встановлює й охороняє держава.
    4.    «Мозкова атака»
    -    Як діють моральні норми у суспільстві?
    -    Що чекає на людину, яка порушує моральні норми?
    -    Які органи ухвалюють правові норми?
    -    Чи можуть норми права зобов’язати людину дотримуватись норм моралі?
    -    Які органи стежать за дотриманням норм права?
    5.    Робота в парах
    Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які – до правових (Один учасник називає правові норми, а інший – моральні).
    У транспорті поступайтеся місцем старшим людям.
    До кримінальної відповідальності притягають осіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, минуло шістнадцять років.
    Не крадіть.
    Не залишайте друзів у біді.
    Громадяни України перебувають під захистом держави.
    Вітай своїх рідних із Днем народження
    Носити брудний одяг негарно.
    Обов’язок громадянина – брати участь у виборах.
    Любіть ближнього як самого себе.
    Наступна сторінка «Що таке закон і як він регулює життя громадян у демократичному суспільстві»
    6.    Слово вчителя
    - Всі норми права викладено в законах. Закон – офіційний документ, який містить правові норми і ухвалюється законодавчим органом держави. У нашій державі таким органом є Верховна Рада України. Громадяни мають знати й поважати закони держави й неухильно їх дотримуватися (Запис поняття «закон» у зошити).
    - Гортаємо наш журнал  «Що означає рівність усіх перед законом»
    7.    Робота з теоретичним матеріалом підручника (опрацювання пункту 3, уроку 29, с.167-168, учні працюють самостійно).
    8.    Бесіда за змістом прочитаного:
    -    Що гарантує демократичне суспільство для кожної людини?
    -    Що може мати кожна людина?
    -    На що має право кожна людина?
    -    Чи можуть якісь особи мати привілеї перед законом?
    9.     Робота в парах
    -  Заповніть пропуски. Поясніть, як ви розумієте зміст наведених статей Конституції України .
    З Конституції України
    Стаття 21. Усі люди є вільні і ...у своїй гідності та правах ...людини є невідчужуваними та непорушними.
    Стаття 22. ... людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані.
    Стаття 23. Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються ... інших людей, та має обов'язки перед суспільством, в якому забезпечується вільний і всебічний розвиток її особистості.
    Стаття 24. Громадяни мають ... конституційні права і свободи та є ... перед законом.
    V. Узагальнення і систематизація знань учнів
    - Остання сторінка журналу «Власний погляд»
    Розв’язування ситуацій
    - Послухайте ситуації і визначте, які норми порушили учасники подій: закону чи моралі. Як ви розцінюєте їхні вчинки
    1.    Жінка була голодна вже три дні, були голодні і її діти, оскільки вона залишилася без роботи. Вона прийшла до супермаркету, взяла ковбасу і заховала її під кофтинку. На касі її зупинили.
    2.    Коля збрехав мамі, що треба здати 20 гривень на ліки. Мама дала йому гроші, а він витратив їх на дискети.
    3.    Дівчинка побачила учня іншого класу, який підмальовував у класному журналі собі оцінки.
    VІ. Підбиття підсумків уроку
    Після аналізу ситуацій у формі бесіди доходимо висновку, що гарний той закон, який має моральну основу і створений для людей.
        Оцінювання учнів. Мотивація оцінок
    VІІ. Повідомлення домашнього завдання
    Опрацювати урок 29.
    Скласти власне висловлювання за темою українського прислів’я «Добра справа не потребує суду» (за бажанням).

    Категория: Розробки уроків | Добавил: bilkishkola (05.04.2012) | Автор: Станко Ганна Степанівна
    Просмотров: 8548 | Комментарии: 3 | Рейтинг: 4.5/2
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: