|
|
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вход |
Білківська ЗОШ І-ІІІ ступенів |
Урок етики у 6 класі
Тема. Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві
Мета: навчальна – навчити учнів пояснювати поняття «закон», «рівноправність
всіх перед законом», висловлювати своє судження про зв’язок моралі та
законів;
розвивальна – розвивати вміння учнів висловлювати і аргументувати власні думки;
виховна – виховувати активну громадянську позицію, повагу до прав людей
та готовність виконувати обов’язки, формувати світоглядні позиції через
стійку систему мотивації.
Обладнання: підручник, дошка, сторінки усного журналу, Конституція України, картки з ситуаціями
Тип уроку:
урок засвоєння нових знань
Форма проведення: усний журнал
Очікувані результати
В кінці уроку учні знатимуть:пояснювати поняття «закон», «рівність всіх перед законом»;
розумітимуть:зв’язок моралі та законів у демократичному суспільстві;
вмітимуть:коментувати ситуації, пов’язані з відмінністю в дії моральних і правових норм.
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку - Учні, наш сьогоднішній урок буде проходити у формі усного журналу. Ми будемо гортати сторінку за сторінкою, дізнаватися про роль моралі і права в демократичному суспільстві. І тільки опрацювавши певну сторінку, ми зможемо переходити до наступної. Отже, почали! ІІ. Актуалізація опорних знань учнів - Першою сторінкою усного журналу є рубрика «У попередньому номері». Щоб перегорнути цю сторінку, нам потрібно виконати наступне завдання 1. Вправа «Закінчи речення» Справедливими називають такі людські відносини, дії, вчинки, які відповідають…(морально-етичним і правовим нормам демократичного суспільства) Кожна людина є…(унікальною і неповторною) У сучасному демократичному суспільстві всі люди є… (рівними в правах незалежно від віку, статі, кольору шкіри, зовнішнього вигляду, стану здоров’я, фізичних і духовних можливостей) 2. Мотивація навчальної діяльності Гра „ Без правил” -Зараз ми пограємо! Станьте в три ряди. Кожний ряд становить команду. Перший в колоні є капітаном. (Я даю кожному капітану по олівцю). - Гра почалася! (Діти розгублені. Через 30 сек. дивуюся, що діти не вміють грати, потім пояснюю, що вони повинні передавати олівець у кінець ряду.) - Гра почалася! (Швидко зупиняю гру й вимагаю передавати олівці через ліве плече). - Знову граємо! ( Знову зупиняю гру й повідомляю переможців). Запитання для обговорення - Що вам не сподобалося в ході гри? - Чому вам здалася гра нечесною? - Що треба було змінити, щоб гра пройшла успішно? ( У грі повинні бути правила, вони повинні бути відомі заздалегідь, повинні бути чіткими, ясними. Вони не повинні мінятися в ході гри.) - Так, у кожній грі найважливішими є правила, в житті так само, як у грі, є правила. Вони називаються права і обов’язки, які регулюють всі сторони нашого життя. На законодавчому рівні – це закони. А незнання закону може привести до порушення правових норм. ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку - Наступна сторінка усного журналу «Тема дня» - Тема нашого уроку «Яка роль моралі і права в демократичному суспільстві». Сьогодні ми навчимося пояснювати поняття «закон», «рівність усіх перед законом», висловлювати судження про зв’язок моралі і законів та коментувати різні ситуації, пов’язані з мораллю і законом, а також формуватимемо стійку систему мотивації, світоглядних позицій, та культури життя (Запис теми уроку у зошити). IV. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу - Гортаємо наш усний журнал. Наступна сторінка «Як співвідносяться мораль і право» 1. Читання індійської казки «Як миші з’їли залізо» (підручник,с.164). 2. Бесіда за прочитаним: - Про що йдеться в казці? - Чому між героями виник конфлікт? - Які моральні правила вони порушили? - Чому герої не змогли домовитись між собою на основі моральних правил? - Чому люди порадили їм звернутися до судді? 3. Пояснення вчителя з елементами бесіди - Пригадаємо з попередніх уроків, що таке мораль? - Так, моральні норми, що існують у суспільстві, врегульовують життя, вчинки людей, зобов’язують їх діяти так, щоб не зашкодити тим, хто довкола них. А чи є у державах установи чи організації, які стежать за дотриманням моральних норм? (Ні). - Тому для захисту прав та інтересів окремих людей і всього суспільства було запроваджено правові норми. Це суспільні загальнообов’язкові найважливіші та найнеобхідніші правила поведінки людей, які встановлює й охороняє держава. 4. «Мозкова атака» - Як діють моральні норми у суспільстві? - Що чекає на людину, яка порушує моральні норми? - Які органи ухвалюють правові норми? - Чи можуть норми права зобов’язати людину дотримуватись норм моралі? - Які органи стежать за дотриманням норм права? 5. Робота в парах Визначити, які з наведених норм належать до моральних, а які – до правових (Один учасник називає правові норми, а інший – моральні). У транспорті поступайтеся місцем старшим людям. До кримінальної відповідальності притягають осіб, яким до того моменту, як вони вчинили злочин, минуло шістнадцять років. Не крадіть. Не залишайте друзів у біді. Громадяни України перебувають під захистом держави. Вітай своїх рідних із Днем народження Носити брудний одяг негарно. Обов’язок громадянина – брати участь у виборах. Любіть ближнього як самого себе. Наступна сторінка «Що таке закон і як він регулює життя громадян у демократичному суспільстві» 6. Слово вчителя - Всі норми права викладено в законах. Закон – офіційний документ, який містить правові норми і ухвалюється законодавчим органом держави. У нашій державі таким органом є Верховна Рада України. Громадяни мають знати й поважати закони держави й неухильно їх дотримуватися (Запис поняття «закон» у зошити). - Гортаємо наш журнал «Що означає рівність усіх перед законом» 7. Робота з теоретичним матеріалом підручника (опрацювання пункту 3, уроку 29, с.167-168, учні працюють самостійно). 8. Бесіда за змістом прочитаного: - Що гарантує демократичне суспільство для кожної людини? - Що може мати кожна людина? - На що має право кожна людина? - Чи можуть якісь особи мати привілеї перед законом? 9. Робота в парах - Заповніть пропуски. Поясніть, як ви розумієте зміст наведених статей Конституції України . З Конституції України Стаття 21. Усі люди є вільні і ...у своїй гідності та правах ...людини є невідчужуваними та непорушними. Стаття 22. ... людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. Стаття 23. Кожна людина має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються ... інших людей, та має обов'язки перед суспільством, в якому забезпечується вільний і всебічний розвиток її особистості. Стаття 24. Громадяни мають ... конституційні права і свободи та є ... перед законом. V. Узагальнення і систематизація знань учнів - Остання сторінка журналу «Власний погляд» Розв’язування ситуацій - Послухайте ситуації і визначте, які норми порушили учасники подій: закону чи моралі. Як ви розцінюєте їхні вчинки 1. Жінка була голодна вже три дні, були голодні і її діти, оскільки вона залишилася без роботи. Вона прийшла до супермаркету, взяла ковбасу і заховала її під кофтинку. На касі її зупинили. 2. Коля збрехав мамі, що треба здати 20 гривень на ліки. Мама дала йому гроші, а він витратив їх на дискети. 3. Дівчинка побачила учня іншого класу, який підмальовував у класному журналі собі оцінки. VІ. Підбиття підсумків уроку Після аналізу ситуацій у формі бесіди доходимо висновку, що гарний той закон, який має моральну основу і створений для людей. Оцінювання учнів. Мотивація оцінок VІІ. Повідомлення домашнього завдання Опрацювати урок 29. Скласти власне висловлювання за темою українського прислів’я «Добра справа не потребує суду» (за бажанням).
|
Категория: Розробки уроків | Добавил: bilkishkola (05.04.2012)
| Автор: Станко Ганна Степанівна
|
Просмотров: 8548 |
| Рейтинг: 4.5/2 |
|
|