Неділя
28.04.2024
00:06
Категорії розділу
Розробки уроків [5]
Сценарії, конкурси [3]
Позакласна робота [3]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всьго опитувань: 362
Міні-чат
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика
    Білківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
    Головна » Статьи » Методична допомога вчителям » Розробки уроків

    Бінарний урок у 4-ому класі
    Тема. Числівник як частина мови.
               Сонячна система.

    Мета:
    навчальна – дати учням поняття про числівник, його функцію в мовленні, вчити правильно ставити запитання до числівників, які означають кількість предметів та порядок при лічбі; формувати вміння вживати числівники в усному і писемному мовленні; продовжувати формувати уявлення про Сонячну систему;
    розвивальна – розвивати граматичні та комунікативні навички та пізнавальний інтерес;
    виховна – виховувати увагу та спостережливість.

    Обладнання: підручник, дошка, презентація до уроку, малюнок ракети.

    Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

    Г.С. - вчитель української мови
    Ю.І. - вчитель природознавства

    Перебіг уроку

    І. Організація учнів до уроку
    Г.С.  – Встали.
    Ю.І. –  Повернулися до гостей.
    Г.С.  – Посміхнулися і привіталися.
    Ю.І. –  Сіли за парти
    - Учні, наш сьогоднішній урок буде трішки незвичайний. Ми вивчатимемо українську мову досліджуючи Космос. У далеку подорож відправимося ось на цьому космічному кораблі. Отже, почали!

    ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
    Г.С.  – Тема нашого уроку «Числівник як частина мови».  Сьогодні ми  ознайомимося з поняттям числівник, його функцією в мовленні, вчитимося правильно ставити запитання до числівників, які означають кількість предметів та порядок при лічбі; формуватимемо вміння вживати числівники в усному і писемному мовленні; розвиватимемо граматичні та комунікативні навички.
     Ю.І. –  А ще ми продовжимо формувати уявлення про Сонячну систему та Сонце, розвиватимемо пізнавальний інтерес, уміння спостерігати та робити висновки, виховуватимемо вашу увагу.
    Г.С.  – Отже СТАРТУЄМО!
     (Запис дати у зошити).

    IІІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
    1.    Пояснення вчителя з елементами демонстрації
    Ю.І. –  Увага! Наш космічний корабель знаходиться у сонячній системі. Давайте ознайомимося з об’єктами, які в ній знаходяться.
          Центром сонячної системи є Сонце. Це вогняний шар, в полум’ї якого згорає навіть камінь. Температура  на  поверхні  Сонця  сягає 6 тис. градусів, а в глибині – до 15 млн градусів. Тому воно постійно випромінює багато світла і тепла. Сонце – це зоря середньої величини.
       Навколо Сонця існує система космічних тіл. Найбільшими є планети, які обертаються навколо нашого центрального світила Сонця по своїх орбітах. Крім того у Сонячній системі є астероїди, метеорити, комети, а також космічний пил.
        Планет у Сонячній системі є 8. Їх поділяють на дві групи: чотири менші внутрішні планети (знаходяться ближче до Сонця): Меркурій, Венера, Земля, Марс, їх відносять до земної групи. Чотири зовнішні планети (знаходяться далі від Сонця): Юпітер,  Сатурн,  Уран  та  Нептун, їх називають газовими гігантами, бо вони дуже великі за розміром. Земля - третя від Сонця планета Сонячної системи (знаходиться на третій орбіті від Сонця), єдина планета, на якій відоме життя, домівка людства.
         Науковці вважають, що вся сонячна система виникла близько 5 млрд років тому.
    2.    Бесіда за прослуханим
    Ю.І.
    -    Що є центром  Сонячної системи? (Сонце)
    -    Сонце – це… (Вогняний шар)
    -    Що обертається навколо сонця? (Планети)
    Г.С. 
    -    Скільки є планет у Сонячній системі? (8)
    -    Коли виникла Сонячна система? (Близько 5 млрд років тому)
    -    Яка температура на поверхні Сонця? (6 тис. градусів)
    -    На якій орбіті від Сонця знаходиться Земля? (Третій)
    3.    Опрацювання правила
    Г.С.  – Зараз, відповідаючи на мої запитання, ви використали такі слова: вісім, одне, тридцять чотири, третій. Що означають ці слова? (Числа, кількість предметів)
    -    Запам’ятайте! Слова, які означають кількість предметів (один, вісім, тридцять сім) або їх порядок при лічбі (третя, перший, сьомий), називаються числівниками. Числівники відповідають на питання скільки? і який? котрий?
    -    Давайте порівняємо наші судження з правилом, яке розташоване у підручнику на сторінці 10. (Учні зачитують правило вголос)
    4.    Слово вчителя
    Ю.І.
    -    Сьогодні ви вперше подорожуєте космосом і досліджуєте Сонячну систему. А першими хто побував у космосі були собачки Білка й Стрілка, які стартували 19 серпня 1960-го і пробули вони там 25 годин. Першим космонавтом у світі став – Юрій Олексійович Гагарін, який полетів у космос 12 квітня 1961 року. А першим українським космонавтом був – Леонід Костянтинович Каденюк, який здійснив свій політ 19 листопада 1997 року.
    5.    Каліграфічна хвилинка
    Г.С.  – Щоб ви добре пам’ятали це прізвище запишемо речення
    Каліграфічне письмо.
    Леонід Каденюк – перший український космонавт.
    Завдання: Каліграфічно записати речення і підкреслити у ньому числівник
    6.    Виконання вправи 12
    Г.С.  – Всі космонавти – це дуже пунктуальні люди. Вони, напевно, ніколи і нікуди не запізнювалися. Як ви гадаєте, що потрібно робити, щоб не запізнюватися? (Стежити за часом). Зараз ми з вами виконаємо вправу 12 на с.10
    Завдання: записати речення у такій послідовності, в якій розміщені годинники на малюнку
    - Запамятайте! Час завжди позначають порядковими числівниками. Правильно ставте питання: котра година? А не скільки годин? А хвилини позначають кількісними числівниками, які відповідають на питання скільки?
        7.  Хвилинка релаксації

    ІV. Узагальнення і систематизація знань учнів
       Творча робота
    Завдання: поєднати слова першої та другої колонок, утворити словосполучення.
    одне
    перший
    дві
    вісім
    третя    планет
    Земля
    космонавт
    Сонце
    комети

    V. Підбиття підсумків уроку
    Ю.І. – Що нового видізналися на сьогоднішньому уроці?
     - Що для вас було несподіванкою?
    Г.С. – Яку частину мови ми почали вивчати на уроці?
    - На які питання відповідають кількісні числівники?
    - На які питання відповідають порядкові числівники?
        Світлофор. (З’ясування емоційного стану)
    – На ваших партах сигнальні картки червоного, жовтого і зеленого кольору. На дошці прикріплений умовний світлофор. Якщо ви вважаєте, що засвоїли темb на високому рівні, прикріпіть кружечок зеленого кольору на світлофор. Якщо тема для вас загалом зрозуміла, але необхідно ще попрацювати над нею, прикріпіть кружечок жовтого кольору. Якщо тему уроку не зрозуміли, прикріпіть сигнальну картку червоного кольору. За «кольором» світлофора ми визначимо результативність.

    VІ. Повідомлення домашнього завдання
    Г.С. – Виконати вправу 15 та вивчити правило на с.10.
    Ю.І. – А також опрацювати матеріал підручника «Сонячна система»(с.76-78). Поміркувати над питанням про те, яке значення для Землі має Сонце.

    Категория: Розробки уроків | Добавил: bilkishkola (13.02.2013) | Автор: Станко Ганна Степанівна
    Просмотров: 2070 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: