Понеділок
06.05.2024
18:48
Категорії розділу
Розробки уроків [5]
Сценарії, конкурси [3]
Позакласна робота [3]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всьго опитувань: 362
Міні-чат
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика
    Білківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
    Головна » Статьи » Методична допомога вчителям » Сценарії, конкурси

    Гра-конкурс "Читач року" 2,3 тури
    Матеріали до другого туру.
    Категорія І. Чудова мить.
    Завдання І. Прослухайте пісню. Хто автор цих поетичних рядків? Звучать пісні на вірші Т. Шевченка, І. Франка, О. Пушкіна, Є. Гребінки, С. Єсеніна, М. Цветасвої тощо.
    Завдання 2. Цей романс виник на основі незабутнього вірша одного із відомих поетів. Прослухайте запис, назвіть його.
    Звучать романси на вірші О. Пушкіна, М. Лєрмонтова, М. Некрасова.
    Завдання 3. І тільки музика... Почуття якого літературного героя передає вона? Звучить музика до кінострічок "Овід", "Гамлет", "Три мушкетери", "Роксолана" тощо.
    Завдання 4. Прослухайте фрагмент з опери. До якого літературного твору звернувся композитор під час її написання?
    Звучать фрагменти з опер українських та російських композиторів за відомими літературними творами.
    Завдання 5. Для вас звучать фрагменти з балетів. Хто головна дійова особа у цих творах? Звучать фрагменти з балетів П. Чайковського "Спляча красуня", "Попелюшка" С. Прокоф'єва. "Спартак" А. Хачатуряна тощо.
    Категорія II. Великий кінематограф.
    Завдання 1. Ось кадр з відомого діафільму. Назвіть головних героїв стрічки.
    Демонструються кадри з діафільмів за казками Г. X. Андерсена, братів Грімм. П. Бажова тощо.
    Завдання 2. Подивіться на ілюстрації, де зображений популярний актор (актриса). Назвіть героя, роль якого він (вона) виконує.
    Завдання 3. Прослухайте запис розмови героїв із кінострічки. Хто бере участь у розмові?
    Звучать фонограми із кінострічок "Дубровський", "Серця трьох", "В пошуках капітана Гранта " тощо. Завдання 4. Назвіть п'ять дитячих творів, що були екранізовані.
    Категорія III. У граніті та бронзі.
    Завдання І. Троє билинних богатирів: Альоша Попович, Ілля Муромець, Добриня Микитич
    зустрілися в XIX ст. на одній із вулиць Києва. Як це могло статись? (В. Васнецов працював
    там над картиною "Богатирі").
    Завдання 2. Данія. Копенгаген. Туристи поспішають *-сфотографуватися біля скульптури,
    що вважається символом Добра. Кого із літературних героїв вона втілює? (Русалоньку із
    казки Г. X. Андерсена).
    Завдання 3. У приміщенні маленької церкви в Компархайстері (Англія) стоять поруч дві
    фігури з каменю — леді у чорному довгому вбранні та лучник. Біля підніжжя скульптурної
    групи — табличка з написом: "На честь..." На честь кого поставлені вони? (Сера Роберта і
    Маріанни Фітзут, прототипів Робіна Гуда і Маріанни).
    Завдання 4. У телесеріалі "Санта Барбара" Мейсон читає уривок з вірша. Ось один з його
    перекладів, здійснений Є. Сверетюком:

    Якщо ти зможеш в пориві одному
    Поставити все на карту — і програть,
    А потім — все спочатку і нікому
    Про втрати й слова навіть не сказать;
    Якщо ти змусиш Серце, Нерви й Жили
    Служити ще, коли уже в тобі
    Усе згоріло, вигасло — лишилась
    Одна лиш воля— встоять в боротьбі.
    Хто автор оригіналу? (Р. Кіплінг).

    Завдання 5. У німецькому містечку Мьоли є надмогильний камінь, на котрому викарбувано напис: "Єленшпігель" (так називали у німецьких шванках Уленшпігеля — захисника міської і сільської бідноти, розумного і веселого). Що ще зображено на камені?
    (Сова (уєлен) і дзеркало (шпігель). Ці предмети символізують у німецькому фольклорі мудрість і веселощі).
    Категорія IV. Портретна галерея.
    (Завдання для цієї категорії: впізнати літературного героя за його словесним портретом).
    Юнак... А втім, намалюємо кількома штрихами його портрет. Уявіть собі Дон Кіхота вісімнадцяти років. Дон Кіхота без панцира, кольчуги й наколінників, Дон Кіхота у вовняному камзолі. Обличчя — видовжене й засмагле; гострі вилиці — ознака хитрості;
    надмірно розвинуті м'язи на щелепах — прикмета, за якою безпомилково можна впізнати гасконця, наш юнак мав на голові берет, ще й з поганеньким пером. Очі в молодика були розумні і відверті, ніс з горбинкою. На зріст він був надто високий для юнака і надто малий для дорослого чоловіка" (Д'Артаньян).
    "...Він побачив у садку незнайому дівчинку—чарівне голубооке створіння з двома довгими золотистими кісками, в білому платтячку та вишитих панталончиках. Тепер він нишком набожно пас очима цього янгола, аж поки не впевнився, що дівчина помітила його. А тоді, вдаючи, ніби й знати не знає, що вона там, почав "виставлятися" і "виробляти" всілякі безглузді хлоп'ячі штуки..." (Беккі Тетчер ти Том Сойср).
    "...Він знову упав навколішки, цілував землю... узявши мою ногу. поставив на свою голову. Це був красивий юнак, високого зросту, з міцними руками і прудкими ногами. На погляд, мав близько двадцяти шести років. Його обличчя не виявляло нічого дикого чи жорстокого. Це було мужнє обличчя з м"яким і ніжним виразом. Волосся довге і гарне... очі жваві і блискучі, колір шкіри не чорний, а смаглявий" (П'ятниця). "Ви, певна річ, знаєте усіх мешканців,— спокійно заговорив... — Мене цікавить ім"я молодої дівчини у хустині, в платтячку з рожевими квітами, темно-русявої і невисокої, у віці від сімнадцяти до двадцяти років. Я зустрів її неподалік від цього місця. Як її ім'я? Гм! — сказав, піднімаючи очі до стелі... Це, певно, буде... більш бути нікому. Вона несповна розуму" (Ассоль).
    "...Боєць був ненабагато вище середнього зросту і здавався скоріш худорлявим, аніж міцним. На ньому був сталевий панцер з багатою золотою насічкою і девіз на його щиті зображав дуб, видертий з корінням, під ним був напис іспанською мовою: "Desdichado" що у перекладі читається "Позбавлений спадку" (Айвеяго).
    Категорія V. Рядки любові.
    Завдання 1. Хлопчина з оповідання А. Чехова "Ванька" пише листа дідусеві на село. Розповідає про своє тяжке життя-буття у чужині. Яке прохання міститься на невеликому клаптику паперу, зрошеному сирітськими сльозами? ("забери мене звідси, бо помру").
    Завдання 2. Лист до коханої. Лист про кохання... Віршований лист. Чиє серце не здригнулося б, не зраділо б! І неприступна красуня змінила гнів на милість: дала згоду на одруження. Яка розумна, чарівна жінка стала супутницею відомого російського поета? (Наталія Гончарова).
    Завдання 3. Один із літературних персонажів так би ніколи й не отримав листа, коли б у голові не сяйнула думка надіслати його самому собі. Хто став автором і одержувачем цього листа? (Пеппі Довгапанчоха).
    Завдання 4.
    Цей ніжний лист невільнику журби Від полонянки темної судьби, Від бранки, що в ув'язненні сидить, До тебе, що зумів розбити кліть, О, друже старовинний мій, де ти? О, світочу єдиний мій, де ти? О, скарбе дружби вірний вартовий, Ти, що віддав коханню відблиск свій.
    Хто став для юної полонянки єдиним, світочем? З якого твору ці рядки? (Меджнун. Нізамі Гянджеві, "Лейла та Меджнун").
    Завдання 5. Герой якого роману свого останнього листа до коханої жінки закінчує заключними рядками з відомого англійського вірша "Мушка" Вільгельма Блейка: "Чи живу я, чи помру, я щаслива мушка" (Артур Бертон. Е. Л. Войнич, "Овід").

    Матеріали до третього туру:

    Підказки ведучого.
    1. У передмові до українського видання його творів перекладач Анатоль Перепадя писав: "Він став героїчною легендою... в той час, коли на зміну героям і легендам приходили виконавці і статистика неухильно йшов до великих істин, впевнившись, що найголовнішого очима не побачити: найглибше бачиш тільки серцем". (Прізвище письменника складається з 8 літер ~ Екзюпері).
    2. У єрусалимському монастирі Святого Хреста, на погорілій стіні, було знайдено старовинну фреску із зображенням сивобородої людини в національному одязі відомого поета. В отчім краї поета кожен батько до посагу доньки, коли та виходила заміж, додавав його книгу чи рукопис. (Прізвище поета з 9 літер — Руставелі).
    3. Діалог поета і красуні:
    — Ви гарний поет?
    — Великий поет.
    —А про що ваша поема?
    — Про грішну, самотню, нещасну людину, яка блукає по світу. (Прізвище поета з 6 літер — Байрон).
    4. У 50 років він потрапив за грати. Друзі переконували подати заяву з проханням про помилування. Замість цього на аркуші паперу з'явився малюнок: худоребра шкапа з кумедним вершником. Під малюнком були написані перші слова майбутньої книги. (Прізвище письменника з 9 літер—Сервантес).
    5. Популярність його лякала цісарську владу. Його твори могли б і не побачити світ, якби не псевдоніми. За своє творче життя він змінив 99 вигаданих імен. Мужній політик, публіцист, філософ усе життя залишався прозорим і тонким ліриком. (Прізвище письменника з 6 літер — Франко).
    Матеріали для супергри
    Ось імена відомих літературних героїв. Назвіть їх коханих жінок, подруг.
    Мвджнун - (Лейла)
    Кай- - (Герда)
    Руслан - (Людмила)
    Ромео - (Джульстта)
    Одіссей - (Пенелопа)
    Фауст - (Маргарита)
    Дон Кіхот -(Дульсінея)
    Запропоновані матеріали можна використати також під час проведення інших позакласних заходів: бесіди "Цікаве з життя письменників", літературного ранку "Вгадай героя", усного журналу "Книга твого дитинства" тощо.

    Махнач Тамара Петрівна, вчитель—методист Білківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Іршавського району, Закарпатської області.

    Категория: Сценарії, конкурси | Добавил: bilkishkola (24.02.2008) | Автор: Махнач Тамара Петрівна
    Просмотров: 2413 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: