Пятниця
03.05.2024
15:38
Категорії розділу
Розробки уроків [5]
Сценарії, конкурси [3]
Позакласна робота [3]
Вхід на сайт
Пошук
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всьго опитувань: 362
Міні-чат
Друзі сайту
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика
    Білківська ЗОШ І-ІІІ ступенів
    Головна » Статьи » Методична допомога вчителям » Сценарії, конкурси

    Гра-конкурс "Читач року" 1 тур ( 9 класи)
    Махнач Т.П. вчитель-методист Білківської ЗОШ І-ІІІ ступенів.
    Читач року
    (гра-конкурс)
    (9 клас)
    Ведучий. Дорогі друзі! Сьогодні троє відважних молодих людей перетнуть кордони у просторі і часі, щоб позмагатися і отримати титул "Читач року". Привітаймо ж їх.
    Ведучий називає учасників гри, дає коротку довідку про їхні успіхи, знайомить із членами лічильної комісії (3 особи), нагадує правила гри.
    Ведучий. Отже, чарівна країна, створена письменниками і поетами, чекає на вас.
    Фонограмою увертюри І. Дунаєвського до кінострічки "Діти капітана Гранта" розпочинатиметься і закінчуватиметься кожен з турів.
    Звучать віршовані рядки, в яких втілена головна ідея змагання:

    На книжкових полицях — поважні, стрункі
    без сумнівів, страху й вагань
    стоять наші друзі і вчителі—
    солдати великої армії Знань.
    І простір, і час поряд з ними— ніщо.
    Крізь вічність несуть навпростець
    вони світло знань і любові тепло
    до наших гарячих сердець.
    Перед початком гри-конкурсу ведучий повідомляє, що на глядачів чекає сюрприз— для них теж підготовлено завдання. Такими є: "Із криниці народної мудрості", "Чудова мить ". Розігруватимуться завдання після 1-го і 2-го турів.
    Ведучий оголошує тури. Комісія інформує присутніх про хід гри. З глядачами розігруються завдання. Після супергри всі учасники повертаються на свої місця. Вони нагороджуються книгами з підписами вчителів, глядачі-переможці одержують подарунки. Переможця гри-конкурсу фотографують і матеріали про нього надсилають у місцеву газету.
    Ведучий. Конкурс закінчився. Книга, яка прийшла у дитинстві, супроводжуватиме вас усе життя. І коли відчуєте, що обставини перемагають, не вистачає мужності і сили для боротьби з ними, перегорніть знайомі сторінки...

    Ти відкриваєш книгу— і відступає біль,
    сьогоднішні незгоди і турботи.
    Ти відкриваєш світ чужих надій,
    ступаєш на стрімкі важкі дороги.
    Ти відкриваєш світ чужої боротьби —
    любов і ненависть зійшлися у двобої.
    Хай плине час, стрілою мчать роки —
    живуть в віках улюблені герої.
    Цю книжку синові своєму передаш.
    З часів Гомерівської Трої обрати свій єдиний,
    вірний шлях допомагають нам її герої.

    Матеріали до першого туру.
    Категорія 1. З криниці народної мудрості.
    Завдання 1. Прислів'я та приказки — це своєрідний моральний кодекс. І. Франко вважав їх "багатим і важним скарбом... у скарбниці нашої мови... її коштовними перлами". У прислів'ях та приказках пропущені слова. Відновіть їх.
    Якщо батько—лев, то син... (левеня) (в'єтнамська). Щабля ранить голову, а слово... (душу) (російська). Про добро пишуть на піску, а про зло... (на камені) (латинська).
    Приятель —найкращий... (скарб) у житті (латинська).
    Не нашого поля... (ягода) (українська).
    Завдання 2. Перші загадки можна знайти навіть тепер у весільних українських обрядах. Уявіть, що до вас звертаються друзі з проханням відгадати загадане. (Увага! У відгадках має відбиватися увесь світ: земна твердь, світове дерево, верхнє царство, втілення дня і ночі, сила природи).
    Що росте без коріння? (Камінь). Що в 'ється по дереву? (Хміль). Що пече без жарини? (Сонце). Хто живе без дружини? (Сокіл). Що біжить без прогона? (Вода). Що плаче, а сліз не має? (Серце).
    Що грає, хоч голос мас? (Скрипка).
    Завдання 3. Душа народу у пісні живе. Не випадково у віках збереглися українські думи, російські народні пісні, литовські дайни, карельські та естонські руни. Ось уривок однієї з них. Хто з великих митців слова використав її, змальовуючи історичну подію?
    Сторона ль тьі моя, сторонушка.
    Сторона ль моя незнакомая!
    Что не сам-то я на тебя зашел,
    Что не добрьій меня конь завез,—
    Занесла меня кручинушка —
    Что кручинушка великая —
    Служба грозная, государева,
    Прыткость, бодрость молодецкая хмелинушка кабацкая/
    (О. Пушкін, "Капітанська дочка")
    Завдання 4. Найдавніші міфи — тотемічні. Тотемові не поклонялися, його вважали "батьком", "старшим братом", який допомагає людям свого роду. Пригадайте назву збірки І. Франка, що перегукується із заспівом, яким розпочиналися деякі міфи: "Це було в той час, коли звірі були людьми" (І. Франко, "Коли ще звірі говорили"), Завдання 5. Колективне творіння розуму й таланту, сплетене із мрій про перемогу над злими силами — казка. Послухай уривок з казки. Назвіть її героя: "...Є такий... (чоловік) у Києві, над Дніпром. Як затопить хату, то дим аж під небеса стелиться, а як вийде на Дніпро мочити кожі, то не одну несе, а двадцять разом" (Українська народна казка "Кирило Кожум"яка").
    Категорія II. О, ця стара казка.
    Завдання 1. Оволодів ремеслом молодий коваль. Відкрив кузню. Та ніхто не йде. Що
    робити? Вранці йдуть люди. Дивляться — табличка з написом. Постоять, подумають та й
    увійдуть. Що було написано на табличці? У якій казці розповідається ця історія? (Коваль
    щастя. А. Саксе, "Кузня щастя").
    Завдання 2. "Ну, ось цього ще бракувало! Слізьми горю не допомогти! Раджу тобі
    перестати плакати,— вона завжди давала собі слушні поради: іноді оголошувала собі такі
    догани, що ледве спроможна була втриматись від сліз; а якось зробила спробу посмикати
    себе за вуха за те, що схитрувала, граючи сама із собою у крокет". З якого твору ця
    героїня? (Л. Керролл, "Пригоди Аліси у країні Чудес").
    Завдання 3. У цій казці діють герої: Дона Бента — найщасливіша із бабусь; тітка Настуня
    — стара негритянка Люсі—онучка Дони Бенти; Педріньо— онук Дони Бенти; Емілія —
    розмовляюча лялька. Живуть вони всі у маленькому будиночку. Яку назву дали будинку
    жителі цих країв? У якій казці йде про них мова? (Будиночок Жовтого Дятла. М. Лобату,
    "Орден Жовтого Дятла").
    Завдання 4. Жив-був... Ні, не вгадали. Жив-був шматок дерева. Звичайний дрючок, яким
    топлять взимку піч. Одного разу він опинився у майстерні столяра Антоніо, якого всі
    називали Майстер Вишня. Назвіть казку та її автора, що послужила матеріалом для відомої
    нам усім оповіді про бешкетника Буратіно О. Толстого. ("Пригоди Піноккіо" К. Коллоді).
    Завдання 5. Біля воріт стояла принцеса. Боже ласкавий, на кого вона була схожа! Вода
    збігала з її волосся і плаття прямісінько у черевики і витікала з них. А дівчина все-таки
    запевняла, що вона — справжня принцеса. Що допомогло старій королеві перевірити правдивість
    слів незнайомки? У якій казці було поставлено це завдання? (Горошина. Г. X.
    Андерсен, "Принцеса на горошині").
    Категорія III. Усі барви землі.
    Завдання 1. Хто, де і коли звертався до сил природи з такими словами:
    О вітре, вітрило!
    Чому, господине, так сильно вієш ти?
    Чому мечеш ти хиновські стріли
    на своїх легких крильцях
    на мої лади воїнів?
    Мало тобі вгорі під хмарами віяти,
    леліючи кораблі на синьому морі?
    Чому, господине, мої веселощі по ковилі розвіяв?"
    (Ярославна. В Путивлі-граді. Вранці-рано. "Слово о полку Ігоревім")
    Завдання 2. Над перекладом цього вірша працювали Л. Первомайський, М. Лєрмонтов.
    Назвіть автора оригіналу.
    Самотній кедр на стромині
    В північній стоїть стороні,
    І кригою, й снігом укритий,
    Дрімає і мріє вві сні,
    І бачить він сон про пальму,
    Що десь у південній землі
    Сумує в німій самотині
    На спаленій сонцем скалі.
    (Г. Гейне).
    Завдання 2. "Степ дедалі ставав дивовижнішим. Тоді увесь південь, увесь цей простір, який складає теперішню Новоросію, до самісінького Чорного моря, був зеленою... пустелею. Ніколи плуг не проходив по невиміряних хвилях диких рослин. Одне лише коріння... витоптувало їх. Нічого у природі нема кращого. Уся поверхня землі була суцільним зелено-золотистим океаном, по якому були розкидані мільйони рожевих квіток. З трави піднімалась чайка, радісно купаючись у синіх хвилях повітря.
    ...Чорт забирай, степи, які ви чудові!" Хто з літературних героїв милувався цим чудовим краєвидом? (Тарас Бульба, його сини Остап та Андрій).
    Завдання 4. "Що це за рослина, бабусю?" — запитав Ян, всіляко уникаючи погляду Сема. "А така собі лісова рослинка". — "Я знаю, але на що вона схожа, як вона зветься?" — "Вона ні на що не схожа. Сама на себе схожа. А зветься ліщиною. Ліщина цілющі властивості має, з людини хвороби страшні виганяє..." — "А з неї можна робити бальзам для легенів?" — не без хитрощів кинув дівчинці Ян". Назвіть твір, в якому розповідається про вивчення рослинного світу хлопчиком Яном. ("Маленькі дикуни", Е. Сетон-Томпсон).
    Завдання 5. .У кожного з нас є велика Батьківщина і мала Батьківщина — рідний край, де минає дитинство. Де зростала Ліна Костенко, авторка хвилюючих поетичних рядків?
    ...Буває часом сліпну від краси,
    Спинюсь, не тямлю, що воно за диво, —
    оці степи, і небо, і ліси,
    усе так. гарно, чисто, незрадливо,
    усе як є — дорога, явори,
    усе моє, все зветься Україна.
    Така краса, висока і нетлінна,
    що хоч спинись і з Богом говори.
    (Ржищів Київської обл.)
    Категорія IV: Світ дитинства.
    Завдання 1. Семирічний Джім, герой повісті Дж. Грінвуда "Маленький обідранець", потрапляє на вулицю. Стає вуличним злодієм. Попереду — великі випробування. Але світ не без добрих людей. Хто допомагає малюку повернутися у світ людських законів? (Ріпстон, Чарлі, місіс Гопкінс, містер Дженет).
    Завдання 2. Навчання—справа важка. Це розуміють і наші герої, крім одного. Небажання працювати за партою, виконувати домашні завдання призвело до ганебного вчинку: відправити до школи замість себе двійника. Хто він, цей учень? (Сергій Сироєжкін з книжки Е. Велістова "Пригоди Електроніка").
    Завдання 3. "...Невдовзі ми розлучимося, та пам"ятайте, якщо людина благородна і чесна, сяйво Світла і Добра не покидатимуть її до кінця життя, а це свідчить, що я завжди буду з вами, друзі мої. Але найближче я буду до вас. коли ваші діла і помисли чесні і чисті". Кому адресовані ці слова? (Хлопчикові Тільтіль і дівчинці Мітіль з драми-феєрії М. Метерлінка "Синій птах").
    Завдання 4. її доля була гіршою, ніж доля казкової Попелюшки. Вона виконувала непосильну роботу, їй забороняли гратися, їй заборонялося навіть дивитися на ляльку, виставлену у вітрині крамниці. До неї звертались не інакше як "жаба". Жодного промінчика надії на те, що її страждання коли-небудь закінчаться. Назвіть ім'я дівчинки, яку так принижували (Козетта з роману В. Гюго "Знедолені").
    Завдання 5. Хто з письменників звертається до читачів з проханням терміново повідомити про повернення його друга? (А. Сент-Екзюпері у повісті "Маленький принц").
    Категорія V. Пригоди, подорожі, фантастика.
    Завдання 1. Якому героєві в день народження дідусь подарував маленький лук і стріли? (Робін Гуду).
    Завдання 2. Людина потрапила у біду. Вона мчить на одну з вулиць величезного міста. Тут, у відомому усім будинку, вона обов'язково знайде розраду. Його мешканці потурбуються, аби відвернути кару від невинного. Всі ці історії були ретельно занотовані і видані... (Під назвою "Записки про Шерлока Холмса" А. Конан Дойля).
    Завдання 3. Звичайно, кожний герой вартий поваги. Але вимагати, щоб його визнали найправдивішою людиною на землі? А втім, віддаючи належне похилому віку, може, все-таки погодимося називати найправдивішою людиною улюбленого... (Барона Мюнхгаузена).
    Завдання 4. Хто з письменників розповів читачам про чарівну крамничку, де можна купити "дивовижні речі": зникаюче яйце; маля, яке плаче зовсім як живе; "купи і дивуй друзів"? (Г. Уеллс).
    Завдання 5. "Підведіться обоє. Я не можу розсудити вас. Але існує випробування, яке дає непогрішну відповідь: це випробування Змії та Птаха. Воно настільки непогрішне, як непогрішний сам Бог, адже так він встановлює істину". Кому з літературних героїв випало таке нелегке випробування? (Серу Генрі і начальнику поліції у романі Джека Лондона "Серця трьох").



    Категория: Сценарії, конкурси | Добавил: bilkishkola (24.02.2008) | Автор: Махнач Тамара Петрівна
    Просмотров: 4644 | Рейтинг: 0.0/0
    Всего комментариев: 0
    Имя *:
    Email *:
    Код *: